1. Wojna obejmuje dwa etapy: przygotowania (trwające 24 godziny);
wojnę właściwą (24 godziny). U nas etap pierwszy rozpoczyna się w
czwartek. 2. Do pierwszego etapu może dojść, jeśli klan liczy co
najmniej 10 graczy. Możliwe są wojny pomiędzy następującą liczbą graczy:
10vs10, 15vs15, 20vs20, ... ,50vs50. Jeżeli liczba członków klanu jest
różna, automatycznie zostają wykluczeniu z udziału w niej gracze z najniższą liczbą punktów.
3. Przeciwnik jest losowany na podstawie algorytmu uwzględniającego
poziom bohaterów (król, królowa); poziom TH, poziom uzbrojenia, wartość
jednostek obrony wioski z uwzględnieniem murów, liczbę graczy w klanie
oraz liczbę jednostek wojska jaką można dysponować. Losowanie
przeprowadzają leader lub co-leaderzy. 4. Każdy uczestnik wojny może atakować tylko dwa razy. Jeden gracz nie może atakować dwukrotnie tego samego przeciwnika.
5. Gracz, który przystąpił do klanu po rozpoczęciu losowania, nie
weźmie udziału w wojnie ale może udzielać pomocy uczestnikom wojny
poprzez przekazywanie im jednostek na potrzeby ataku. 6. W wojnie
mamy do czynienia z dwoma CC (Clan Castle). Pierwszy CC (wioskę)
używamy do ataku zarówno podczas wojny jak i poza nią. Po każdym z dwóch
ataków należy go ponownie zapełnić. Drugi CC - wojenny - widoczny na
mapie wojny. Zapełniamy go jeden raz, a wojsko w nim zgromadzone broni
naszej bazy niezależnie od ilości ataków na nią przeprowadzonych. Baza
wojenna i wioska mogą mieć inny układ budynków. 7. CC wojenny
należy zapełnić najlepszym wojskiem, jakim aktualnie dysponuje klan,
chyba, że gracz wnosi o uzupełnienie CC konkretnymi jednostkami. Można
to zrobić tylko w fazie przygotowań! 8. W trybie wojny nie zdobywa się pucharów. CC wojenny nie jest również chroniony tarczą.
9. Bazę wojenną można przebudować w pierwszym etapie. Po rozpoczęciu
drugiego dnia można ciągle przebudować naszą tradycyjną wioskę. Nie
będzie to miało wpływu na bazę wojenną. 10. Poziom budynków w
bazie wojennej odpowiada poziomowi budynków w wiosce. 11. Po rozpoczęciu wojny (która
następuje po 24-godzinnej fazie przygotowań) nie można zmienić już
ustawienia bazy wojennej ani wymienić wojska jej broniącego. 12.
Po każdej obronie bazy w trybie wojennym, pułapki automatycznie się
uzbrajają, CC ponownie zapełnia tym co w fazie przygotowań otrzymałeś od
klanu, amunicja do budynków obrony (X-bow, Inferno) uzupełnia się, a
bohaterowie (Król, Królowa) nie zapadają w sen. Baza ta może być
teoretycznie atakowana nawet 50 razy. 13. Atakowanie bazy
przeciwnika może i powinno być poprzedzone wykonaniem rekonesansu. W
trybie wojennym służy do tego funkcja "Scout". Nie można sprawdzić
zawartości CC bazy przeciwnika ale można sprawdzić w jakim stopniu CC
jest zapełniony. Warto również odwiedzić - poprzez zamek - tradycyjną
wioskę przeciwnika, żeby sprawdzić jakie przygotowuje jednostki. Jest to
pomocne o tyle, że wiele klanów (choć nie jest to reguła) stosuje
zasadę w myśl której, pierwszy atak przypuszczany jest na bazę wojenną,
której numer na mapie odpowiada numerowi gracza przeprowadzającego atak.
14. Zwycięża klan, który zdobędzie więcej gwiazdek. System
gwiazdek przyznawanych za zwycięstwo jest następujący: jedna gwiazdka za
zniszczenie TH, jedna za 50% zniszczeń. Wszystkie 3 zdobywa się tylko,
gdy zniszczymy całą bazę wroga. Ale uwaga! Jeśli baza wojenna został już
częściowo zniszczona w wyniku przeprowadzonego na nią ataku (np.
przeciwnik zdobył 1 gwiazdkę), to ponowny atak i zniszczenie bazy w tym
samym stopniu (tj. 1/3) nie przyniesie kolejnemu atakującemu gwiazdki.
Dopiero jeśli zniszczy bazę w stopniu 2/3 otrzyma jedną gwiazdkę
(odpowiednio 2 gwiazdki jeśli zniszczy bazę całkowicie). 15.
Wojnę można obserwować na żywo lub w systemie powtórek. Powtórki są
dostępne zaraz po przeprowadzonym ataku oraz także po zakończeniu wojny.
Powtórki z wojny klanu te może oglądać każdy członek klanu. 16. Premia w postaci surowców jest przyznawana za sam udział w wojnie.
17. Każda baza przeciwnika posiada swoją określoną wartość wyrażoną w
bonusach. Suma bonusów wojennych dla jednego gracza może wynieść nawet
kilkaset tysięcy surowca (max. 800 000!), którego nikt nie traci!
Maksymalne bonusy przysługują jednak tylko klanowi, który zwyciężył. 18. Klan, który przegrywa wojnę również otrzymuje premię ale jej wysokość jest symboliczna.