PORADNIK - LOKOWANIE BUDYNKÓW:
1. W czasie wojny TH bezwzględnie musi być najlepiej chronioną budowlą.
W okresie między wojnami dobrym rozwiązaniem jest wystawienie go poza
mury. Przeciwnik często będzie skupiał się na zdobyciu kilku punktów, dzięki czemu uratujesz surowce i zyskasz tarczę.
2. Wbrew często udzielanym radom, nie stawiaj budynków w narożnikach
mapy - taka taktyka nie spowolni ataku, budynki zostaną zniszczone przy
użyciu pojedynczych jednostek. Budynki mniej istotne (chaty, baraki,
obozy itp.) stawiaj poza murami ale w bezpośrednim ich sąsiedztwie -
obrona zniszczy część atakujących jednostek, gdy te będą zajęte
likwidacją obiektów cywilnych.
3. Skarbce i magazyny eliksiru stawiaj w środku wioski, najlepiej oddzielając je murami.
4. Dbaj o to by zawartość kopalń i kolektorów była systematycznie usuwana, zwłaszcza jeśli zlokalizowane są poza murami.
5. Nie stawiaj kopalń i kolektorów w bezpośrednim sąsiedztwie; sektory
gospodarcze to bardzo złe rozwiązanie (zasada ta nie dotyczy wiosek na
czas wojny) ponieważ przeciwnik niewielkim nakładem środków - przy
użyciu łuczników lub goblinów - błyskawicznie pozbawi Cię surowców.
6. Nie usuwaj wszystkich przeszkód terenowych (krzewów, kamieni itp.) -
ich obecność uniemożliwia przeciwnikowi przeprowadzanie ataku
rozproszonego (oczywiście jeśli atakuje jednostkami lądowymi).
7.
Mury stawiaj tak, żeby przeciwnik stracił jak najwięcej czasu na ich
pokonanie (w tym celu powinien być zmuszony do pokonania jak największej
liczby linii murów). W żadnym wypadku nie stawiaj jednak "murów
podwójnych" - dla wall brakera nie ma znaczenia czy musi zniszczyć mur
pojedynczy czy podwójny.
8. Budynki obrony powinny zazębiać się zasięgiem. Ponadto:
- wyrzutni rakiet pod żadnym pozorem nie stawiaj przy krawędziach
wioski. Air defense to bardzo skuteczne jednostki, świetnie chroniące
przed smokami ale stają się bezbronne, jeśli są źle umiejscowione.
Usytuuj je w centrum wokół TH ale nie w bezpośrednim sąsiedztwie żeby
przeciwnik nie uszkodził kilku jednym spellem,
- wieże czarodziejów stawiaj w sąsiedztwie magazynów złota i eliksiru - najlepiej chronią przed goblinami,
- nie lokuj mortarów w bezpośrednim sąsiedztwie murów zewnętrznych ze względu na ich martwą strefę,
- zamek stawiaj tak by jak najskuteczniej utrudnić wrogowi wywabienie z
niego jednostek - dobrze jeśli stoi w równej odległości od murów
zewnętrznych okalających wioskę,
- Archer Queen dobrze przyciąga smoki - lokuj ją tam, gdzie chcesz żeby smoki poleciały.
Przykład dobrze zorganizowanej wioski: