PORADNIK - LOKOWANIE BUDYNKÓW:

1. W czasie wojny TH bezwzględnie musi być najlepiej chronioną budowlą. W okresie między wojnami dobrym rozwiązaniem jest wystawienie go poza mury. Przeciwnik często będzie skupiał się na zdobyciu kilku punktów, dzięki czemu uratujesz surowce i zyskasz tarczę.
2. Wbrew często udzielanym radom, nie stawiaj budynków w narożnikach mapy - taka taktyka nie spowolni ataku, budynki zostaną zniszczone przy użyciu pojedynczych jednostek. Budynki mniej istotne (chaty, baraki, obozy itp.) stawiaj poza murami ale w bezpośrednim ich sąsiedztwie - obrona zniszczy część atakujących jednostek, gdy te będą zajęte likwidacją obiektów cywilnych.
3. Skarbce i magazyny eliksiru stawiaj w środku wioski, najlepiej oddzielając je murami.
4. Dbaj o to by zawartość kopalń i kolektorów była systematycznie usuwana, zwłaszcza jeśli zlokalizowane są poza murami.
5. Nie stawiaj kopalń i kolektorów w bezpośrednim sąsiedztwie; sektory gospodarcze to bardzo złe rozwiązanie (zasada ta nie dotyczy wiosek na czas wojny) ponieważ przeciwnik niewielkim nakładem środków - przy użyciu łuczników lub goblinów - błyskawicznie pozbawi Cię surowców.
6. Nie usuwaj wszystkich przeszkód terenowych (krzewów, kamieni itp.) - ich obecność uniemożliwia przeciwnikowi przeprowadzanie ataku rozproszonego (oczywiście jeśli atakuje jednostkami lądowymi).
7. Mury stawiaj tak, żeby przeciwnik stracił jak najwięcej czasu na ich pokonanie (w tym celu powinien być zmuszony do pokonania jak największej liczby linii murów). W żadnym wypadku nie stawiaj jednak "murów podwójnych" - dla wall brakera nie ma znaczenia czy musi zniszczyć mur pojedynczy czy podwójny.

8. Budynki obrony powinny zazębiać się zasięgiem. Ponadto:

- wyrzutni rakiet pod żadnym pozorem nie stawiaj przy krawędziach wioski. Air defense to bardzo skuteczne jednostki, świetnie chroniące przed smokami ale stają się bezbronne, jeśli są źle umiejscowione. Usytuuj je w centrum wokół TH ale nie w bezpośrednim sąsiedztwie żeby przeciwnik nie uszkodził kilku jednym spellem,
- wieże czarodziejów stawiaj w sąsiedztwie magazynów złota i eliksiru - najlepiej chronią przed goblinami,
- nie lokuj mortarów w bezpośrednim sąsiedztwie murów zewnętrznych ze względu na ich martwą strefę,
- zamek stawiaj tak by jak najskuteczniej utrudnić wrogowi wywabienie z niego jednostek - dobrze jeśli stoi w równej odległości od murów zewnętrznych okalających wioskę,
- Archer Queen dobrze przyciąga smoki - lokuj ją tam, gdzie chcesz żeby smoki poleciały.

Przykład dobrze zorganizowanej wioski:
Zdjęcie



Komentarze








Dodaj komentarz